יום ראשון, 27 באוגוסט 2023

"מו-כן!" אמר הארנב / מריוק הנריקס



לכל אחד מאיתנו קצב משלו, זה בא לידי ביטוי ביתר שאת בבוקר כשבני הבית מתארגנים לקראת תחילת היום והיציאה מהבית, אבל כמעט כל יציאה מהבית היא חוויה דומה. וכשהורים וילדים מתכננים לצאת יחד מהבית לא תמיד הם מסונכנרנים ולפעמים ילדים נזכרים לפני היציאה בכל מיני דברים חשובים או מתעקשים ללבוש בגדים שהם אוהבים גם כשהם לא כל כך מתאימים... ממש כמו ארנב.



אבא מציע לארנב שיצאו אל הפארק וארנב רוצה בזה מאוד אז הוא ממהר לאסוף את כל הדברים שהוא רוצה לקחת איתו לטיול בפארק: כדור, אופנים, קורקינט, דובן, משאית... וכשהוא אוסף הכול הוא קורא "מו-כן!" רק שהוא לבוש בבגד הלא מתאים ואבא אומר לו את זה. הוא מחליף מיד פרטי לבוש ושב ואומר: "מוכן" אבל אבא אומר לא שלא, גם מה שלבש לא מתאים. וכך הוא לובש שורה של בגדים שלא מתאימים ליציאה לפארק ואבא חוזר ומסביר לו את זה. כשהוא סוף סוף לבוש בבגד המתאים מתברר שהוא ארז יותר מדי דברים בתיק ואבא מסביר לו שאי-אפשר לקחת אותם. 

ארנב מחליט לקחת איתו רק דבר אחד לפארק אבל הוא לא מוצא אותו ובזמן שהוא מחפש, ממש כמו ילדים רבים, דעתו מוסחת ובמקום להתארגן ליציאה הוא מוצא ספר מעניין ואפילו מצייר ציור ומשחק עם הדובי עד שאבא אומר לו שנעשה מאוחר וחייבים לצאת. כשסוף סוף ארנב לבוש ומצא את הצעצוע שרצה לקחת איתו לפארק אבא מקבל שיחת טלפון ואחר כך מגלה שהוא לא מוצא פריט חיוני שהוא צריך כדי לצאת...



כל פעולה, כל אירוע, הוא חוויה עבור ילדים. עבורם זמן הוא מושג אמורפי ועמידה בזמנים הוא קונספט שהם פשוט לא מבינים. כמו מבוגרים יש להם רצון לעשות דברים אבל הדרך שלהם תלויה בשורה של דברים שלא תמיד יש להם ולרצון לבצע מטלה מסוימת קשר ישיר. למבוגרים קל לפעמים לשכוח את הדרך בה חווים ילדים אתה המציאות כשהמושגים של זמן מציאות ודמיון אינם ברורים ואחידים עדין דבר שבא לידי ביטוי בשלל אופנים כשהתארגנות בבוקר ו/או בערב היא אחד מהם.

מחבר הספר הנוכחי יצר ספר קצר הפונה לילדי הגן הבוגרים ומציע להם מבט על חלק משגרת היום שלהם באופן שמציג להם את הדברים במבט על שאולי יאפשר להם להתבונן באופן נפרד במציאות שמתקיימת בחייהם. הספר הפונה לילדי הגן הבוגרים מודפס בפונט גדול ומנוקד ומלווה באיוריי עיפרון עדינים ומלאי רוך המציגים סיטואציה ביתית יום-יומית באופן נעים.



""מו-כן" אמר הארנב" הוא ספר ילדים מקסים הפונה לילדי הגן הבוגרים ומותאם לחווית הקריאה המתאימה להם. הוא מכיל חזרתיוות שהילדים מזהים בקלות כבר בקריאה הראשונה ""מוכן" אמר הארנב" המאפשרת להם להצטרף להקראת הספר על ידי מבוגר ומחברת אותם מיידיתי לעולמם של הארנב הצעיר ואביו המתכוניים ליציאה לטיול בפארק. אנחנו אהבנו וממליצים בחום.


"מו-כן!" אמר הארנב     מאת: מריוק הנריקס     מאגלית: נעמי בן גור     הוצאת מטר     2023     לא ממוספר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה