יום ראשון, 27 באוגוסט 2023

מיילס מוראלס מכת כפור / ג'סטין א' ריינולדס

 


חובבי הקומיקס ולבטח חובבי העיבודים של מארוול לספיידרמן מכירים את פיטר פארקר שבעקבות צירוף מקרים מוזר מאוד הופך להיות גיבור על - ספיידרמן. מיילס מוראלס מתקיים ביקום מקביל, כזה שאוהדי מארוול מכירים מחוברות הקומיקס ובשנים האחרונות גם מסרטי הקולנוע המרהיבים. ביקום מקביל זה מייל מוראלס ממשיך את דרכו של פיטר פארקר לאחר שהוא נהרג על ידי הגובלין הירוק. מוראלס הוא נער אפרו-אמריקאי-היספני שניחן בכל היכולות בהן ניחן ספיידרמן וכמוהו הוא מתמודד עם שורה של איומים על המציאות האנושית.



בספר הראשון בסדרה "האדמה רועדת" מיילס סייע לבת כיתות לאתר את אביה הנעלם בספר הנוכחי הוא נאלץ להתמודד עם סכנה גדולה שמרחפת על גיימרים, כל מי שמשחק במשחק חדש קופא ומאחורי האיום הזה עומד נבל על שלא בוחל ברתימת נבלים אחרים שמוראלס נלחם בהם לטובתו. מיילס מבין שלא יוכל לנצח אותו לבד והוא זקוק לכוחותיהם של גיבורי-על אחרים שעד היום נלחמו בו, אבל האם הוא יכול לבטוח בהם?

חובבי קומיקס בוודאי ייהנו מסדרת ספרי הקומיקס שעוסקת בספיידרמן מיילס מוראלס, אבל גם מי שלא נוהגים לקרוא קומיקס בדרך קבע עשויים למצוא בסדרה הנוכחית הנאה לא פחותה מזו שיש לאוהבי הקומיקס. לצד איורים הצבעוניים נפרש טקסט שמאזן בצורה מדויקת בין המקום שניתן לאיורים לדבר בעד עצמם לצורך בהכוונה והוספת מידע מעבר לזה שמבט באיורים בלבד יכול לספק.



באופן אישי, כמי שלא תמיד מתחברת לקומיקס קלאסי, מצאתי שסדרת ספרי הנוער הצעיר על ספיידרמן מיילס מוראלס מרחיבה את קהל היעד הקבוע של אוהדי הקומיקס הקלאסי, הספר והסדרה בכללה מומלצים בחום לנוער צעיר.


מיילס מוראלס מכת כפור (ספיידרמן)     מאת: ג'סטין א' ריינולדס    מאנגלית: ארז אשרוב     איור: פבלו לאון     הוצאת כנרת      2023     112 עמ' - כולל על היוצרים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה