יום ראשון, 27 באוגוסט 2023

הנסיכה בשחור והבעיה הענקית / שנון ודין הייל

 



הנסיכה מגנוליה היא נסיכה כמו כל הנסיכות, יש לה מסיבות תה מסיבות פיג'מות, שמלות יפות, כתר וסוס משלה והיא אוהבת לעשות כל מה שנסיכות אוהבות לעשות, היא וחברותיה הנסיכות. אבל בניגוד לאגדות על נסיכות שרובנו מכירים היא מחזיקה בזהות סודית: היא הנסיכה בשחור. וכשהיא הנסיכה בשחור היא עושה הרבה דברים שנסיכות בהחלט יכולות לעשות אבל אף אחד לא מצפה מהן לעשות אותו ולכן היא מתחפשת כדי ללכת ולהילחם במפלצות שפולשות לממלכה שלה שוב ושוב ושוב. בסיוע הפוני שלה שמחופש גם הוא וילד רועים היא מצליחה להדוף פעם אחר פעם כל מפלצת שרק דורכת בממלכה.

כמו הנסיכה בשחור גם שאר חברותיה הנסיכות מחזיקות בזהויות בדויות ויחד הן יכולות לשנס מותניים ולהתאגד כשהצרות שמאיימות על הממלכות שלהם גדולות מכפי שתוכלנה להתמודד איתן לבד.



גם בספר השמיני בסדרת ספרי הנסיכה בשחור, ממש כמו קודמיו, יצור גדול, הפעם ממש ענקי במיוחד, פוסע בשבילי הממלכה אבל הפעם בניגוד לכל הפעמים הקודמות מתברר שהוא נמצא בצרה ועל הנסיכה וכל חברותיה הנסיכות אותן פגשה למפגש גיבורות, להתגייס יחד כדי לנסות ולסייע לו לפתור את הבעיה הגדולה שהתעוררה...

מדובר בטוויסט חביב בסדרת ספרי הנסיכה בשחור בו למרות הציפיות של הקוראים והנסיכות הגיבורות מתברר שמה שנדמה בתחילה כמפלצת מאיימת הוא יצור גדול במיוחד שסובל מבעיה גדולה מאוד שהן חייבות לסייע לו על מנת שלא יפגע בממלכות שלהן אבל גם על מנת שיפסיק לסבול. רעיון קסום שמשתלב להפליא באווירה שטוו יוצרי הסדרה.



כמו כל ספרי הנסיכה בשחור גם החלק הנוכחי מודפס בפונט גדול ובגדלים משתנים, מונקד ושפתו מתאימה לתלמידי הכיתות הנמוכות בבית הספר היסודי שכבר שולטים היטב ברזי הקריאה. הספר מלווה באיורים צבעוניים שובי עין ולב ומומלץ לקריאה כחלק מסדרת הספרים כולה.


הנסיכה בשחור והבעיה הענקית (הנסיכה בשחור 8)     מאת: שנון ודין הייל     איורים: לוין פאם     עברית: שהם סמיט     הוצאת כנרת     2023     לא ממוספר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה