יום שלישי, 29 באוגוסט 2023

לילה / גליה ברנשטיין


לילה היא קופה צעירה והיא חיה עם ההורים שלה והדודים שלה ועוד עשרות קרובי משפחה וכולם כל הזמן מחבקים אותה ומנשקים אותה, ממש כמו שילדים קטנים רבים מכירים מהבית והמשפחה המורחבת. לילה רוצה לפעמים שיניחו לה עד שיום אחד היא מחליטה לעזוב את המשפחה. היא מתכננת להתרחק מעט כדי להיות קצת לבד ובשקט. היא הולכת הכי רחוק שהיא יכולה אבל שם היא דורכת על אבן חדה והצעקה שלה מושכת לטאה. לילה סקרנית והן עושות היכרות, עכשיו לילה רוצה שהלטאה תיתן לה נשיקה כדי שהכאב יעבור (ממש כמו שההורים שלה עושים) אבל הלטאה לא מוכנה כי יש לה מה לעשות. כשלילה מתעניינת, היא אומרת לה שהיא עסוקה בלא לעשות כלום ומלמדת אותה איך להיות בשקט גם כשהיא ביחד עם אחרים.

אחרי שלילה כבר יודעת לעשות כלום לבד היא מתגעגעת הביתה וכשהיא חוזרת כולם מקשיבים לסיפור ההרפתקאות שלה ואחר כך גם נותנים לה נשיקה איפה שכואב לה. ולילה כבר יודעת שהיא יכולה לעשות כלום ולהיות לבד גם ליד כולם עם מה שהיא למדה מהלטאה שפגשה ותמיד תהיה חברה.



המחברת, תושבת ניו יורק, מספרת שאת הרעיון לספר קיבלה מהתבוננות על משפחת בבונים בגן החיות בברוקלין ובתשומת הלב שנותנת הלהקה קולה לבבון פעוט, מפה עד למחשבה על פעוט אנושיים שמוקפים במשפחה גדולה ממש שעוקבת אחרי כל מה שהם עושים הדרך הייתה הקצרה ו-לילה היא התוצאה.

הספר הפונה לילדי הגן הבוגרים מנוקד ומחולק לצמדי עמודים המתארים בטקסט ובאיורים סצנות שונות מסיפורה של לילה. שפתו של הטקסט מותאמת לילדי הגן והאיורים המורכבים בעיקר מפלטת צבעים שעיקרה גווני חום שונים מייצרים אווירה מדברית המאפיינת את אזור המחייה הטבעי של הבבונים.

מדובר בספר חביב העוסק ברצון של ילדים לעצמאות מגילאים צעירים, אנחנו מאמינים שגם העושים את צעדיהם הראשונים בעולם ראשית הקריאה יהנו ממנו לא פחות מילדי הגן הבוגרים. מומלץ.


לילה     מאת: גליה ברנשטיין     מאנגלית: שהם סמיט ואמנון כץ     הוצאת כנרת     2023     לא ממוספר 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה