יום רביעי, 30 באוגוסט 2023

מדע זה בדיוק בשבילי / ד"ר שיני סומרה

 


הרעיון מאחורי סדרת ספרי הילדים המנגישה את עולם המדע לילידם הוא נפלא כך גם הבחירה בגיבורות ובגיבורים שלו, ילדים ומבוגרים כאחד. על מנת שלכל הילדים תהיה אפשרות לגדול ולהיות כל מה שירצו להיות הם צריכים לרצות, וכדי שירצו משהו הם צריכים להכיר אותו. סדרת הספרים הזו, שלדענו ראויה להיות בכל ספריות בתי הספר, מנסה להציג בפני ילדים וילדות כלים שיאפשרו להם להתבונן על העולם סביב להם בדרך נוספת שתאפשר להם להעמיד בין שלל האפשרויות שירצו לבחור בהן גם כאלו שהם לא בהכרח פוגשים בסביבה המיידית שלהם.



לאמא של רובי יש יום הולדת והוא ואמו קבעו לצאת ביום הזה לטיול בחוף הים. כשהוא ממהר לרדת במדרגות לקראתה עם המתנה היא מחליקה מידו ונשברת והוא צריך למצוא מתנת יום הולדת חדשה. בדרך לים הוא מתבונן בסביבה שלו כדי להחליט מה יוכל לתת לה מתנה וכל דבר שהוא רואה מעורר בו שאלות: למה צבע העלים משתנה? איך השמש משפיעה על בני אדם למרות שהיא כל כך רחוקה? למה יש כל מיני סוגי פחים? למה הברווזים שהם רואים בפארק קטנים כל כך? ומה יש פרחים גבוהים יותר מרובי? השאלות נמשכות גם כשהם מגיעים לחוף הים ולאמא של רובי יש תשובות וכשרובי תוהה איך היא יודעת היא מסבירה לו שבעבודה שלה כביולוגית היא חוקרת את הדברים החיים.

רובי רוצה גם להיות מדען והוא פוגש שורה של שאלות שאפשר לחקור: למה אנחנו חולמים? האם לעצים יש רגשות? ועוד. את השאלות האלה גם הקוראים הצעירים של הספר יכולים לשאול מדענים שהם מכירים ומעבר לכך, הספר מציע לקוראים הצעירים להתנסות בחקירה משלהם שכל ילד יכול לעשות בבית.



הטקסט בספר מופיע בפונט גדול ומנוקדת המתים לתלמידי הכיתות הנמוכות השולטים ברזי הקריאה, לדעתנו הספר מתאים במיוחד לילדי גן בוגרים שיכולים לקרוא אותו ביחד עם מבוגר שיוכל לענות על שאלות שיתעוררו בהם במהלך הקריאה ולהציע להם מקורות מידע נוספים בכל תחום שיעניין אותם. "מדע זה בדיוק בשבילי" הוא עוד ספר בסדרת ספרים נפלאה המיועדת לבני 6-8 ומעודדת אותם להתבונן בסביבה שלהם במבט נוסף המעודד סקרנות ומעודד שאילת שאלות וחיפוש תשובות. מומלץ בחום.


מדע זה בדיוק בשבילי     מאת: ד"ר שיני סומרה     מאנגלית: מיכל לבינסון     איורים: נדיה סארל     הוצאת כנרת     2023     לא ממוספר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה