יום שני, 28 באוגוסט 2023

מועדון הקומיקס של סופר גור - פרספקטיבות / דאב פילקי

 


לדאב פילקי, יוצר סדרת הקומיקס קפטן תחתונים, יש דרך בלתי אמצעית לפנות לקהל היעד שלו, ילדים צעירים בבית הספר היסודי, הוא כותב על מה שמצחיק אותם וכותב ומאייר את זה בדרך שסביר להניח שהם יעשו בעצמם. סדרת הספרים שלו הוחרמה בלא מעט בתי ספר בארצות הברית בגלל התכנים הלא חינוכיים שלה (שכללה בדיחות פלוצים, תחת ונקמות מדומינות במנהל בית ספר מרושע).


מועדון הקומיקס של סופר גור הוא סדרת בת המלמדת ילדים ליצור קומיקס בעזרת שיעורי קומיקס שמקבלים שורה של ראשנים המתחרים זה בזה על תשומת הלב של אביהם.



הספר הנוכחי מוקדש למושג פרספקטיבה, כל התלמידים מתבקשים להתחלק לקבוצות וליצור סיפור בתמונות שימחיש את המושג. כל קבוצה יוצרת סיפור בעזרת הכלים שיש לה, כמו ילדים רבים וכמו שלמדנו בספר הקודם, לא כולם יודעים לצייר קומיקס כמו זה המוכר לנו. אחרי שבספר הקודם בסדרה למדנו שכל אחד יכול ליצור סיפור בתמונות בדרך בה הוא יודע להתבטא גם בספר הנוכחי אנחנו מגלים סוגים שונים של יצירות: ציורים בשחור לבן, אחרים מציירים ציורים של צורות פשוטות ויש כאלה שמצלמים את הצעצועים שלהם ויוצרים סיפור סביב ההעמדה המשתנה שלהם. קבוצה אחת אפילו מצלמת את הטבע ומייצרת יצירה שכוללת שירה לצד תמונות ועוד.


יש משהו בספריו של דאב פילקי שיוצר בקוראים הצעירים שלו תחושה שהם יכולים להיות יוצרים, כמו פילקי עצמו. פילקי מנגיש להם את אופי היצירה שלו בדרכים שונות ומעודד אותם להתנסת כשהוא מבהיר להם שכל תוצאה שישיגו תהיה הצלחה. הטקסט המנוקד מודפס בפונט גדול ובגודל משתנה ושפתו כמו גם ההסברים מתאימים במיוחד לילדי שכבות הביניים בבית הספר היסודי. אנחנו אוהבים את את הספרים של פילקי שמצליח להצחיק ולדבר לילדים תמיד, סדרת מועדון הקומיקס שלו מעודדת אותם ליצור סיפורים משלהם בתמונות ובהחלט מספקת שעות של הנאה ועניין מעבר לקריאה, אנחנו בעד.


מועדון הקומיקס של סופר גור - פרספקטיבות      מאת: דאב פלקי     מאנגלית: ארז אשרוב     הוצאת כנרת     2023     223 עמ' - כולל הערות ואודות הסופר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה