יום שני, 28 באוגוסט 2023

ג'יני וג'יני 4: הטיול שהתחיל ברגל שמאל / טריש גראנטד

 



"הטיול שהתחיל ברגל שמאל" הוא חלק רביעי בסדרת הספרים ג'יני וג'יני העוסקת בחברות בין ג'יני צעירה ומתלמדת בשם וילו וילדה בשם ג'יני, הלומדות באותה כיתה בבית הספר והופכות להיות חברות טובות על אף הפערים ביניהם. ילדים, בני כל המינים כנראה, לומדים את הדרך בה פועל העולם מהתנסות. בספר הנוכחי וילו וג'יני יוצאות יחד עם משפחתה של ג'יני למחנה. וילו מאמינה שהשהות המשותפת עם ג'יני בטבע תהיה מענגת במיוחד ומתכננת כל מיני דברים ששתיהן יוכלו לעשות יחד, אבל כשהן מגיעות למקום המחנה היא מגלה שלוילו יש חברות ותיקות שהיא מבלה איתן זמן רב וג'יני מרגישה שלה ולתוכניות שלה לא נותר מקום.

הפער בין הציפיות של וילו מהטיול המשותף והמציאות נובע בעיקר מחוויה אישית שהיא לא משתפת עם אף אחד, אבל כשהיא סוף סוף זוכה להישאר לבד עם ג'יני כמו שרצתה היא לא בטוחה שהביעה משאלה שעשויה להיות מסוכנת או שקרה משהו אחר ולא מצליחה להינות מהזמן שלהן ביחד במחנה.

יש בספר ג'יני וג'יני שני מימדים, האחד קסום העוסק בוילו - ג'יני צעירה שלומדת להשתמש בכוחותיה ולהגשים משאלות עבור הילדה ג'יני, והשני עוסק במושג החברות עבור ילדות צעירות. המפגש בין השתיים מאלץ כל אחד מהן ללמוד ולהכיר את הכללים והעולם של חברתה, לא שונה כל כך מהחברות בין כל צמד בנות שגדלות בבתים ובמשפחות שונות ומתנהלות בכלים שרכשו כל חייהן בבית כשהן לומדות לגשר על הפערים בהתנהלות בעזרת התבוננות ושיחה. וילו והילדה ג'יני מודעות לכך שהן מגיעות מעולמות שונים אבל עדיין צריכות ללמוד לגשר זו על פעריה של זו כשדברים לא מסתדרים להן כפי שהן רוצות ולא ברור להן מדוע.


הספר המודפס בפונט גדול ומנוקדת בונה לתלמידי שכבות הביניים בבית הספר היסודי ומלווה באיוריי שחור לבן המופיעים בכל צמד עומדים וממחישים את הטקסט באופן חינני ומעורר עניין. סדרת הספרים המקסימה מתאימה לקהל היעד ומומלצת במיוחד. אנחנו מחכים לספר הבא.



ג'יני וג'יני 4: הטיול שהתחיל ברגל שמאל     מאת: טריש גראנטד     מאנגלית: גליה אלוני-דגן     איורים: מנואלה לופז     הוצאת מטר     2023     121 עמ'

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה