יום חמישי, 24 באוגוסט 2023

לילה טוב, נופי / אפרילקינד ויוליה בירקאנדט

 


סיפור לפני שינה לפעוטות הוא חוויה שיכולה להיות מאתגרת, הספר "לילה טוב, נופי" חלק נוסף בסדרת ספרי הפעוטות בכיכובו של נופי, יכול להתווסף לשגרת השינה של הפעוטות כאמצעי חביב שמלווה את הפעולות השונות המרכיבות אותה.

"לילה טוב, נופי" הוא ספר קרטון הפונה ישירות לפעוטות ומבקש מהם ללוות את נופי לאורך שגרת השינה שלו, הם פוגשים אותו כשהוא עייף מאוד (כמו ילדים רבים) אבל לא רוצה ללכת לישון. הילדים מתבקשים לנופף לו לשלום וכשהוא משפשף את עיניו מרוב עייפות לעזור לו למצוא את המוצץ שאבד על ידי הצבעה על מיקומו בצמד העמודים הבא. הוא ניגש אל חדר האמבטיה לפני השינה, והילדים צריכים להצביע על מתג האור כדי שיוכל לעשות בו שימוש. בתוך חדר האמבטיה הם יכולים להצביע על המגבת, המברשת, הספוג, מברשת השיניים ואפילו לסרק אותו כך שיוכל לעבור לשק השינה בו עוטפים אותו לפני הכניסה למיטה. הילדים יכולים להצביע על הרוכסן ואחר כך להראותו לו בחדר היכן מנורת הלילה, המוצץ והצעצוע האהוב עליו. אחרי שהוא מקבל נשיקה לפני השינה הספר מציע להם פעולת מחווה אחרונה, הזזת הוילונות בחדרו - פעולה פיזית של ממש, המסיימת את ליווי שגרת השינה של נופי.

ממש כמו נופי, שגרת השינה של פעוטות רבים מורכבת משורה של פעולות שחוזרות על עצמן מדי ערב בסדר קבוע, הוספת ספר הפעוטות המקסים הזה שמבקש מהילדים למצוא את כל מה שמרכיב את שגרת השינה של נופי בעצמם וללוות אותו לשינה יכול להיות כלי נוסף בהקניית הרגלי שינה נכונים וקבועים לפעוטות ששמחים לגלות את המציאות שלהם משתקפת דרך אמצעים שונים.


אנחנו אהבנו מאוד את הספר הנוכחי ומחכים לספרים נוספים בסדרת ספרי הקרטון של נופי לפעוטות.


לילה טוב, נופי     דמות וקונספט: אפרילקינד     איורים: יוליה בירקאנדט     מגרמנית: חנה לבנת     הוצאת מטר     2023     ספר קרטון לא ממוספר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה