יום רביעי, 18 במרץ 2020

קשת המהנדסת הכוכבת / קומאל סינג






הורים רוצים להעניק לילדים שלהם את הכלים הטובים ביותר, כלים אשר יאפשרו להם לבנות לעצמם עתיד טוב. חלק מהכלים הללו נמצאים באופק שהורים מתארים לילדיהם. בדורות הקודמים הכללים היו ברורים וחד משמעיים, לנשים ולגברים היו תפקידים קבועים, אליהם הוסללו. מי שמצא עצמו נמשך לחיים שונים מאלו שהותוו לו נאלץ להתמודד עם מכשולים רבים שנבעו מהרגלים ותפיסות עולם שהתקבעו במשך דורות.

בעידן הנוכחי אנו רוצים להבטיח לילדינו כי יוכלו להיות כל מה שירצו, אבל כדי שיוכלו להגשים את החלומות שלהם אנחנו צריכים לסייע להם בשני דברים: לאפשר להם לחלום ו-להסביר להם כיצד הם יכולים להגשים את החלום הזה.



"קשת המהנדסת הכוכבת" הוא ספר שעונה על שני התנאים, הוא מציג לילדות בעידן הנוכחי אופק שכולו עיסוק בדברים שבעבר נחשבו כמשתייכים בלעדית לבני המין הגברי (לא המקצועות הספציפיים אלא סוג העשייה). הוא מתמקד בילדה אחת שיש לה מחשב שהיא רוצה שילמד לעשות דברים שלא עשה בעבר, אבל מכיוון שהיא עדין לא רכשה כלים כדי ללמד אותו לעשות את זה, היא נוסעת לאחד המקומות העוסקים בפיתוח והקניית כלים חדשים לתוצרי המחשב: גוגל.

קשת פוגשת במרכז החדשנות של חברת גוגל שורה של נשים בתפקידים השונים, המציגות לה כל אחת את מהות עבודתה ואת הדרך בה ניתן ללמד מחשבים דברים חדשים. כל אחת מהנשים, מדגישה בפני קשת את הכישרונות והיכולות שלה ומציגה לה אופנים שונים להתמודד עם הבעיה הניצבת בפניה.



עלילת הספר לא מסתיימת בשלב הלימוד, אלא מאפשרת לנו לראות כיצד קשת מנסה ליישם את מה שלמדה ומאפשרת לה לאתר בעיות שהיא צריכה לפתור, כדי להתמודד עם הבעיות שנוצרו היא חוזרת לגוגל ופוגשת בעלת מקצוע נוספת, המסבירה לה על תחום העבודה שלה ונותנת לה כלים לפתור את הבעיה.

אחרי תהליך הלימוד והתהיה הארוך שקשת עוברת, היא מצליחה לפתוח את הבעיה שנוצרה ולשנות את המחשב העוזר שלה. אך הספר לא מסתיים גם בשלב זה, משום הוא מתעקש להכיר לעומק את הצוות הנשי שליווה את תהליך הלימוד של קשת. כל אחת מאותן נשות מקצוע מתארת את סוג העבודה שלה ואת הדרך שעשתה, מילדות ועד לגילה הנוכחי, כדי למצוא את עצמה עוסקת דווקא בו.





על הנגשת הספר לקוראי השפה העברית אחראים שוהם סמיט ואמנון כץ, אשר מיטבים לתרגם את השפה וולהתאים את התוכן לקוראי העברית צעירים. הספר המנוקד מודפס בפונט גדול ובנוי מ-23 משפטים הנפרסים על רקע לבן לצד איורים הממחישים את החוויות השונות שעוברת הילדה קשת. האיורים צבעוניים ומלאי חיים, ומזמינים את הקורא לשקוע לתוך העולם שנפרש לעיניו.




לעניות דעתנו, נשות הצוות של גוגל יצרו ספר קסום על עולם החדשנות והעשייה של גוגל מנקודת המבט של הנשים המנהלות את התחום, ספר שמהווה כר מידע נרחב לכל מי שחפץ להכיר מעט את העולם שמאחורי תוכנות המחשב, ומציג לבנות צעירות מודל נפלא לחיקוי. מסוג הספרים שכל ילדה צעירה צריכה להחשף אליו וללמוד שהאופק שלה אינסופי.


קשת המהנדסת הכוכבת     מאת: קומאל סינג     איורים: איפק קונאק     מאנגלית: שהם סמיט ואמנון כץ     כנרת זמורה ביתן     2019     לא ממוספר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה