יום ראשון, 26 באפריל 2020

איך נוצר החד קרן הראשון / ביאטריס בלו



אנחנו אוהבים את ספרי הילדים של הוצאת אגם, במיוחד אוהבים את העובדה שמישהו שם בהוצאה לא שכח מה זה להיות ילד, אחת ההוכחות לכך היא העובדה שבספרי הילדים שלהם, בעמוד הראשון שרואים מיד לאחר שפותחים את הכריכה יש מקום מיוחד לציין למי שייך הספר, הכותרת אומרת:  ספר זה שייך ל: ומתחתיה מופיעות שורות ריקות כך הילד או הילדים (אם הצלחתם לשכנע אותם לחלוק) יכולים לכתוב בגאווה את שמם ולהוסיף עוד משהו לערימת האוצרות האישיים שלהם.

ואחרי שהילדים נכרכו אחרי הספר עוד לפני שאפילו הספיקו לעיין בו, אין ספק שהם קהל שבוי. במקרה של הספר הנוכחי זה היה קורה ממילא קרוב לוודאי. 


בפתיחת הספר אנחנו פוגשים ילדה קטנה ושמה ליבי שגרה ביער רחוק, וקסום. ליבי יודעת את זה ולכן היא מטפסת על עצים ומחפשת ארמונות ומחפשת בשיחים שרביטי קסמים עד שיום אחד היא מגלה אוצר: סוסוני קסם זעירים שלומדים לעוף.

ליבי מתבוננת בהם מנערים את הפרווה, מטלטלים זנבות וממריאים למעלה, כולם פרט לסוסון אחד שנראה עצוב. כשליבי פונה אליו ושואלת אותו אם הוא יכול לעוף הוא מניד בראשו, אז היא מחליטה לעזור לו. היא מנסה את כל הדרכים שהיא יכולה לחשוב עליהן, אך דבר לא קורה.  אז היא מחליטה להשתמש בשרביט הקסם הכי חזק שלה, אבל גם זה לא מצליח ועכשיו גם הסוסון הקטן וגם ליבי עצובים.


 ליבי חוזרת הביתה וכמו ילדים רבים שנכשלים במטרה שהציבו לעצמם, להוריה ברור שמשהו קרה, במיוחד שהיא לא מחייכת גם כשהיא מקבלת לאת המנה שהיא הכי אוהבת לאכול. אחרי שליבי מספרת להם מה קרה, הם אומרים לה שיוכלו לעזור לה לתקן את שרביט הקסם, ולפני כן יחשבו על דברים שיכולים לשמח את הסוסון הקטן.

בבוקר כשכולם ערים לכולם יש רעיון, רעיון שהם מוצאים לו פתרון משותף, ההורים של ליבי מוסיפים לו לחש קסןם ולמרות שהדברים לא מתרחשים בדיוק כמו שליבי תכננה, משהו טוב בכל זאת קורה....


"איך נוצר החד קרן הראשון", הוא ספר ילדים קסום ומהנה על סוסון קטן שלא מצליח לעופף וילדה קטנה אחת עם הרבה רצון טוב מחליטה לעזור לו. הספר הפונה לילדי הגן הבוגרים מודפס בפונט גדול ומנוקד, המתאים גם לילדים העושים את צעדיהם הראשונים בעולם ראשית הקריאה. על תרגום הספר אמונה עטרה אופק, אמנית השפה העברית שיוצרת חווית קריאה נפלאה עבור הילדים הצעירים. 

את הטקסט והציורים העוטפים שלו יצרה ביאטריס בלו, שאינה חוששת להשתמש בגוונים עזים בשעת הצורך, והופכת את חווית הקריאה בספר לחוויה ויזואלית שובת עין ועשירה בצבעים ובאירועים. לכל דמויות הספר הבעות פנים רבות המשקפות לקוראים הצעירים את הלך הרוח שלהן ומאפשרות להם להבין גם ללא שליטה ברזי הקריאה את האירועים השונים המניעים אותו.


מדובר בספר ילדים קסום ומהנה המומלץ בחום לילדי הגן הבוגרים. אנחנו אהבנו במיוחד.


איך נוצר החד קרן הראשון     כתבה ואיירה: ביאטריס בלו     מאנגלית: עטרה אופק     הוצאת אגם     2020     לא ממוספר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה