יום שלישי, 21 באפריל 2020

שוקו וביסקוויט - סוכנים חשאיים / סוזה קולב



"שוקו וביסקוויט - סוכנים חשאיים" הוא ספר ראשון בסדרת ספרי ילדים חדשה של הוצאת אגם. במרכזו ניצבים שני סוסי פוני שובבים העוברים הרפתקאות שונות, לא מעט הודות לאופי המרדני מעט שלהם וליכולת שלהם להסתבך בצרות, כאשר ממש כמו ילדים הם כלל אינם מתכוונים לכך. כל מי שמכיר מעט סוסי פוני יחייך למקרא האופן הקסום בו מאנשיה מחברת הספר את המאפיינים שלהם, והופכת גם את התכונות שרבים מבעלי הפוני תופסים כבעייתיות למעוררות סימפטיה ושמחה.


ביסקוויט ושוקו, שני סוסי פוני, נמצאים ברכב המיועד להעברת סוסים, יחד עם שני הסוסים הנוספים אולה וטוני (הם דווקא סוסים בגודל רגיל לגמרי) בחווה הם עתידים להגיע למקום חדש, כזה שאליו נאלצת הבוסית לעבור לאחר גירושיה. אין להם מושג לאן הם מגיעים, דווקא היה להם טוב בכתובת הקודמת ולא בטוח שהם רוצים לעבור. הם לא היחידים שעוברים דירה, גם ברונו הכלב, ולוטה בתה של הבוסית עוברים למקום החדש. יש גם סוסה נוספת, הרוזנת, היא כמובן עוברת למקום החדש בהובלה נפרדת, לבד.

הנסיעה לא עוברת כל כך חלק, צפוף שם וגם משעמם ושוקו וביסקוויט לא מפסיקים לזוז, כשהם מגיעים לחווה הפונים עדיין אופטימיים שימתין להם תא משלהם, אבל מתברר להם שבחווה יש מבנה ובו שלושה תאים בלבד, שניים מהם מיועדים לסוסים ואחד לציוד. שוקו וביסקוויט מגלים שהם ילונו, ביחד עם טוני, במתחם מגודר ששוקו חשוב שמתאים לתרנגולות, אותן אגב פגשו מיד כשהגיעו והוא לא אוהב, כמו גם חתולה שמסתובבת שם ולא מוצאת חן בעיניו כלל.

השניים יוצאים עם הבוסית ובתה לוטה, רתומים לעגלה, אל הכפר הסמוך כדי להצטייד במה שהם צריכים ושם מצליחים שוקו וביסקוויט להסתבך בחנות אליה הגיעו, למרות שבעלת החנות לא כועסת עליהם כלל, אחד התושבים במקום בהחלט כועס, ממנו הם לומדים גם שהחווה אליה עברו להתגורר נקראת גם "חוות רוחות הרפאים".

שוקו וביסקוויט מפחדים קצת כשהם שומעים על רוח הרפאים, אבל מחליטים לבדוק את הנושא וללכוד את הרוח אם תתגלה, וכך מתגלגלים להרפתקה שסופה מפתיע במיוחד.



אין ספק שמחברת הספר, סוזה קולב, מכירה היטב את קהל היעד שלה והיא יוצרת עבורם עולם המצליח לשאוב אותם פנימה ולעורר בהם רגשות במהלך הקריאה. הורים המלווים את ילדיהם במהלך הקריאה, או משתמשים בספר כסיפור לפני השינה, ימצאו כי הספר הנוכחי נכתב גם במחשבה עליהם, וייהנו מן האופן המשעשע ומלא החן בו יוצרת המחברת דמויות ילדים ומבוגרים בין חיות המשק.

על פי חווית הקריאה בספר הראשון בסדרה, מדובר בסדרת מבטיחה הפונה ישירות לילדים בגובה העיניים ומעניקה להם חווית קריאה מרתקת ומהנה. על תרגום הספר מגרמנית הופקדה חנה לבנת, שעשתה עבודה נפלאה ויצרה טקסט עברי קולח וטבעי. הספר המנוקד מלווה באיורים צבעוניים המפוזרים לצד הטקסט בחלק מן העמודים ומוסיפים לחוויית הקריאה. הספר מתאים לקריאה עצמאית לילדים השולטים היטב ברזי הקריאה, אך מומלץ במיוחד לקריאה משותפתם עם ההורים (לפני השינה או בכלל).

המלצה חמה שלנו לילדים, ולהוריהם, אנחנו מחכים בקוצר רוח לספרים הבאים בסדרה.


שוקו וביסקוויט - סוכניים חשאייים (שוקו וביסקוויט 1)     מאת: סוזה קולב     איורים: נינה דולק     מגרמנית: חנה לבנת     הוצאת אגם     2020     156 עמ'

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה